Kilka pomocnych wskazówek

Proszę o przyjście 5/10 minut przed planowaną godziną rozpoczęcia, aby mieć czas na spokojne przygotowanie się do zajęć, przebranie w wygodny strój, skorzystanie z toalety, rozłożenie maty...

Obok sali znajduje się szatnia z zamykanymi szafkami na rzeczy osobiste, jeśli jednak wolisz możesz zabrać torbę ze sobą i zostawić w kantorku. Bardzo proszę o wyłączenie dzwonka i wibracji w telefonie.

Ćwiczymy na boso, jednak miej w poblizu skarpetki i cieplejszą bluzę, mogą sie przydać podczas relaksu.

Na sali znajdują się potrzebne do praktyki pomoce, również maty. Możesz oczywiście przynieść swoja matę i ulubiony koc.

Najistotniejsze problemy medyczne, na które należy zwrócić uwagę i zgłosić nauczycielowi przed przystąpieniem do zajęć:

- choroby serca

- dyskopatia, zwyrodnienie kręgosłupa

- duża daleko lub krótkowzroczność, odklejanie się siatkówki, jaskra, ropne zapalenie uszu

- wysokie ciśnienie krwi

- niedawno przebyte operacje, zabiegi, doznane kontuzje

Zgłoś również ból głowy, przemęczenie, niedrożność nosa itp., jeśli jesteś w czasie menstruacji

i koniecznie jeśli jesteś w ciąży. Nie są to problemy medyczne, wymagają jednak odpowieniego dostosowania asan.

Zgłoś również, jeśli w trakcie wykonywania ćwiczeń odczuwasz ból kręgosłupa, stawów, mdłości lub utrudniający praktykę dyskomfort.

Przy wyżej wymienionych dolegliwościach nie należy wykonywać niektórych pozycji. Często jednak można je odpowiednio zmodyfikować dostosowując do potrzeb i możliwości praktykujacego, aby odniosły odpowiednie rezultaty.

Ciężkostrawny posiłek zjedz min. 3-4 godziny przed zajęciami, lekkostrawny – min. 1 godzinę przed. Wskazane jest również, aby nie pić dużych ilości płynów przynajmniej pół godziny przed praktyką. Jeśli jednak uczucie pragnienia lub głodu mogłyby niekorzystnie wpłynąć na przebieg praktyki nadmiernie Cię rozpraszając, proponuję niewielki owoc lub poł szklanki wody 15, 30 minut przed rozpoczęciem.

W godzinę po zajęciać zaleca się spożycie lekkiego, energetycznego posiłku.

Nie należy ćwiczyć po długim pobycie w pełnym słońcu, bezpośrednio po innych formach pracy z ciałem (masaż, sauna), forsujacej aktywności sportowej, po spożyciu alkoholu.

Dobór poszczególnych asan, ich kolejność i sposób realizacji odgrywają kluczowe znaczenie w każdej sesji, nadając jej unikatowy i terapeutyczny charakter. Jest on dostosowany do rzeczywistości i cech charakterystycznych uczestników zajęć, w oparciu o ich potrzeby, możliwości i aspiracje. Pod uwagę brane jest również miejsce, pora roku, dnia, temperatura i inne czynniki zewnętrzne.

Sekwencję asan najcześciej przygotowuję wcześniej, jednak zdażaja sie sytuacje, kiedy w ostatniej chwili wsakazane jest wprowadzenie większych lub mniejszych zmian i wówczas w zaufaniu do zdobytej wiedzy i doświadczenia oddaję głos swojej intuicji.

Ze względu na indywidualny i terapeutyczny wymiar sesji, aby zapewnić atmosferę komfortu proponuję zajęcia w małych max. 6 – 9 osobowych grupach lub spotkania indywidualne.

Po zajęciach uczestnicy otrzymują rozrysowaną sekwencję ćwiczeń, aby mogli samodzielnie powrócić do praktyki w dogodnym dla nich momencie i miejscu.